Een dag uit het leven van onze servicemonteur

Onze servicemonteurs zijn onmisbaar voor Waterstijl en zorgen élke dag weer dat u ongestoord kunt genieten van uw zwembad of wellness. Zo zitten ze zeker niet stil. “Wat doet een servicemonteur nu allemaal op een dag?” Vraagt u zich wellicht af. Veel meer dan u zou denken. Neem een kijkje achter de schermen van Waterstijl en ‘loop’ een dag mee met servicemonteur Raoul:

7:00 - 7:15
Goedemorgen! De dag begint met een bakje koffie bij het Waterstijl kantoor samen met het team.

7:15 - 7:30
We ruimen op en houden de overdracht van de vorige servicedag. De servicebus wordt ingeladen om weer een dag op pad te gaan. 

7:30 - 7:45
Op naar de eerste klant. 

8:30 - 11:30
Ik word ontvangen door de klant die mij al met een glimlach staat op te wachten. 

Aan de slag: bij deze klant zal ik het zwembad helemaal winterklaar maken en een winterzeil spannen, zodat het bad netjes en schoon blijft in de wintermaanden. 

Tijd om te starten met de winterklaar beurt. Wat houdt dit precies in?

  • De temperatuur wordt op 5 graden gezet.
  • Er wordt speciale overwinteringsvloeistof toegevoegd. 
  • Het bad wordt schoongemaakt. 
  • De installatie wordt gecontroleerd. 
  • De doseerpompjes worden getest.
  • De circulatie tijden worden aangepast. Wanneer dit niet mogelijk is, laat ik de installatie continu draaien. Hiermee voorkomen we dat de leidingen bevriezen.
  • De jetstream loskoppelen, elektrische circuits uitzetten en beluchten. 
  • De warmtepomp loskoppelen, uitzetten en beluchten.
  • Tot slot voer ik de reguliere servicebeurt acties uit, zoals de standaard inspecties en schoonmaken.

Nu het winterzeil… Het winterzeil wordt over het bad heen gespannen met behulp van pop-up ankers of haringen. Wanneer het zeil strak gespannen is open ik het roldeck (onder het zeil) en zet ik de roldeck kast uit. Hierdoor raak het roldeck niet beschadigd tijdens de winterperiode en komen bladeren, sneeuw en ander vuil het zwembad niet meer in.

Ik vertrek bij een tevreden klant.

11:30 - 12:00
Op naar de volgende klant. Naar aanleiding van een vraag van deze klant sluiten we een persoonlijk onderhoudscontract af. Bij deze klant voeren we wekelijks onderhoud uit. 

12:00 - 13:00
Tijd voor de onderhoudsbeurt. Wat houdt dit in voor deze klant?

  • De waterkwaliteit meten en zo nodig op peil brengen.
  • Het bad stofzuigen.
  • De installatie terugspoelen. 
  • De jetstream testen.
  • De skimmer en pomp manden controleren en zo nodig legen. 
  • De verwarming testen.
  • De techniek controleren op lekkages of bewegende onderdelen die gesmeerd moeten worden.

Klus geklaard!

13:00 - 13:30
Tijd voor een welverdiende pauze.  

13:30 - 14:30
Samen met twee teamleden rij ik naar een gezamenlijke klus.

14:30 - 16:30
Ik help mijn teamleden met het monteren van een nieuw roldeck. Een klus voor 3!

Nadat we alles hebben opgeruimd bij het laatste bezoek, keer ik samen met mijn collega's huiswaarts. 

Deze week heb ik storingsdienst. Dit betekent paraat staan bij calamiteiten. Vandaag was er echter geen oproep en kon ik nog even lekker naar een fitnesstraining. Als service monteur moet je natuurlijk wel goed in vorm blijven!

Op naar de dag van morgen waar ik ga starten met het vervangen van een pomp vanwege een kortsluiting. Ik heb er weer zin in!

Raoul - Service monteur Waterstijl

 

Deel dit bericht